2023 Weserbergland

Weserberglandtour dag 1: 05-10-2023 185 km

Veel te vroeg wakker, te vroeg van huis maar gelukkig is Jan ook te vroeg.
Fantastische binnendoor route over boerenweggetjes
De hele weg genoten, dankjewel voor de prachtroute Jan, goetgedoet.
Op het middelpunt van Nederland trakteert Jan op een krentenbol en wat later trakteer ik op koffie.
Om 15.00 uur in Winterswijk en om 15.10 uur bij hotel Mondriaan na 227 kilometer.
Jan regelt dat de motoren droog achter kunnen staan.
Eerst naar de kamer een blikje wijn uit een kopje drinken.
En toch smaakt het. Een snelle douche en naar de bar. Jan zit al aan het bier maar ik houd het bij de rode wijn.
Er komen nog meer bikers binnen, ruig volk, Thieu, Teus en Wim.
Ook zij rijden morgen onze tour, dus we zijn gelijk de beste vrienden.
Avondeten: voor mij een courgettesoep vooraf en een mooie entrecote.
Dessert laat zich raden. Het is gezellig, de wijn smaakt prima maar juist daarom ga ik om 21.00 uur naar mijn kamer.Ik ken mezelf en ben tegenwoordig wijzer (beetje dan). De eerste dag was alvast perfect, tot morgen

Weserberglandtour dag 2: 06-10-2023 350 km
Geslapen als een blok, 6.00 uur op, 7.00 uur ontbijt, 8.00 uur rijden.
Buiten nog even een foto van de treinenwasplaats, leuk joh.
Wel 5 hele minuten rijden tot het Fletcher hotel waar het verzamelpunt is. We ontmoeten daar wat soortgenoten en Henny de gids. Even handjes schudden en dan gauw weer op de motor Jan en ik rijden gewoon samen as usual. Onderweg staat soms iemand van de groep of komt juist ons voorbij als wij pauzeren. Het is een hoog BMW-gehalte.
Om kwart voor negen rijden we Duitsland binnen. Heerlijk rijden, mooi weer en een fantastische route van de reisorganisatie. Weinig koffietentjes, pas om 12.00 uur aan de koffie. 20 Km voor het hotel een wegafsluiting. Maar een BMW GS blaast ons voorbij en rijdt door. Dan wij ook. Ze hebben de nieuwe weg met van alles afgesloten maar geen probleem voor een GS en ook Zed laat zich niet kennen. Om 16.00 uur bij hotel Der Jägerhof in Willebadessen na 343 kilometer. Inchecken, omkleden in burger, slokje wijn op de kamer en dan naar beneden. Jan zit op een soort schoolbank aan de bar, dus daar ga ik naast zitten. Karafje wijn, goed binnen te houden. Bank zit beroerd dus we gaan vast aan tafel. Nog wat wijn en om 19.00 uur een speech van Henny de gids. We zijn met ons 38’en!!! Daarna lopend buffet. Hoewel wij moesten lopen. Best wel lekkere dingen en ik ben vast weer een kilootje aangekomen. Dat wordt weer vasten. Om 22.00 uur naar bed. Slaap lekker.

Weserberglandtour dag 3: 07-10-2023 280 km

We moesten uitslapen van Jan, dus wandel ik wat rondom het hotel. Niet te ver want het is donker. Om 7.30 uur ontbijt en om 8.30 uur rijden. Ik zet wat geparkeerde BMW’s op de knip, totale waarde ruim een miljoen schat ik zo. BMW is zeer betrouwbaar daarom kopen ze iedere 3 jaar een nieuwe 😉 Een rondrit van de reisorganisatie en die is weer prachtig. Ik geniet voor tien. De wolken dreigen wat maar geen druppel en vaak toch ook zonnig. We pauzeren in Bodenwerder, de geboorteplaats van de baron von Münchhausen. Parkeren met een ticket, moest van Jan. Eerst koffie op de markt en dan op zoek naar die baron. We vinden het standbeeld met het halve paard dat vanachter lek bleek. Helaas staat de pomp uit. Toch vraag ik me af of dit echt gebeurd is. Museum van buiten bewonderd. Zijn geboortehuis was nu het raadhuis waar net een huwelijk geëxecuteerd werd. Niet storen dus. Verder weer. Volgende stop is Hameln, juist die rattenstad. Ook daar doen we een snuifje cultuur op. Ben gek op die ouwe meuk. Die rattenvanger had iets van een autodealer weg, weet ook niet waarom. Verder weer. Naar de Köterberg om een mooi uitzicht te zien. Het blijkt ook een bikershangplek dus is er dubbel uitzicht. Geweldig, wat veel moois.
Terug naar ons hotel waar we om 16.10 uur arriveren na 278 km. Rest is routine, douche, helm kuisen en opladen, slokje rode wijn, omkleden in burger en naar beneden. Naar buiten voor een groepsfoto en dan naar binnen voor het eten. Zo’n beetje hetzelfde als gisteren en het smaakt net zo goed. Naar de kamer, verhaaltje schrijven en dan naar bed. Morgen lekker stukje motorrijden, geweldig.

Weserberglandtour dag 4: 08-10-2023 400 km

Om 6.00 uur op, het pist van de regen.Bagage in de koffers, koffers op Zed. Het regent nog steeds. Om 7.00 uur ontbijt, afscheid nemen en om 8.00 uur vertrek. En ja, het regent nog steeds. Geen noodweer maar met een hoge vochtigheidsgraad. We hebben een schitterende route terug naar Winterswijk van 284 km 4 uur en 49 minuten en die gaan we rijden. Toch is het minder leuk. Natte bladeren in de bochten en modder van de landbouwmechanisatie maken mij niet blij. Wij houden het 106 km vol en om 10.00 uur houden we het voor gezien. Het regent dus we gaan naar huis. Onderweg nog een bakkie koffie, bij de pomp goodbye en om half drie ben ik thuis na vandaag 452 vochtige kilometers. Het hele weekend bedroeg 1.300 km en was fantastisch. Gaan we gauw weer doen maar nu blijf ik voorlopig thuis. Minstens een week, misschien zelfs langer.