Donderdag 10 november: Een beetje rommelig begin van de dag. Frans moest met de trein aankomen ivm zijn visum problematiek. Zo tegen 11.00 vertrokken zonder begeleiding! Siem met de trein en Dave moest de motor van Erwin nog even laten controleren. We hadden GPS dus lukte ons wel op weg naar Lucknov. Onderweg nog een crematieplaats bezocht, alwaar we zeker niet de enigen waren, maar wel de enige toeristen. In Lucknov werd het al behoorlijk donker en daar zag ik een olielekkage aan mijn motor. Hier paar keer misgereden naar hotel zodat ik beetje in paniek raakte met mijn olievoorraad. Hier bij verkeerd hotel , wel met dezelfde naam, olie gecontroleerd en bijgevuld. Hierna het goede hotel gevonden en heerlijk verfrissing genomen. Hierna met Gerben om bier gewandeld. In het hotel gegeten, alwaar Siem en Dave ook arriveerden. Op de kamer van Gerben nog afzakkertje alvorens te gaan slapen.
Vrijdag 11 november: Vroeg vertrokken na de tanks te vullen en bandenspanning op peil te brengen. De stad verlaten om richting snelweg naar Agra te rijden. Even voor het tolpoortje viel echter mijn motor stil, tenminste de motor van Dave, want die was mijn motor met olielekkage gaan repareren. Gelukkig zagen de anderen mijn probleem en konden mooie stopplaats voor het tolpoortje met wat restauratie vinden. Een vriendelijk truck chauffeur met 2 begeleiders wilden helpen maar konden het ook niet oplossen. Ook Siem was inmiddels aangekomen per taxi. Gevraagd of de truck ons naar Agra wilde brengen en dat werd positief beantwoord. Motor ingeladen en met Siem in de truck verder gereisd. De anderen reden al door met de motor. Mooie snelweg met zelfs stukje landings/startbaan voor vliegtuigen; de Bangarmau landingsbaan. Na de 320 km ove3r de snelweg moesten we even voor de afslag Agra echter de truck verlaten . De motor afgeladen en daar stonden we! Open was de enige optie en het begon al te schemeren. Gelukkig stopte een schoenenverkoper, die ons graag wilde helpen. Met een opgetrommeld maatje, die met motor ons tegemoetkwam en zijn medepassagier lukte het hun om de defecte motor naar hotel te brengen en mochten ik en Siem met hem in de auto naar het hotel. Hier behoorlijk wat gedronken op de goede afloop. Hierna gedoucht, gegeten en nog wat Kingfisher in koffiebekers het bedje opgezocht.
Zaterdag 12 november: Voor zonsopgang rond half 6 naar de Taj Mahal gelopen. Hier een private rondleiding genomen, die ons veel wist te vertellen en mooie plaatjes wist te schieten. Shah Jahan slaagde in zijn ambitie om een monument voor eeuwen neer te zetten. De Taj Mahal is een van de meest herkenbare gebouwen ter wereld en een symbool van India. In 2007 werd de Taj Mahal verkozen tot een van de zeven nieuwe wereldwonderen. Het gebouw wordt jaarlijks door miljoenen bezoekers bezocht. Voor velen van hen is het mausoleum vooral een romantische ode aan de liefde. Kortom INDRUKWEKKEND!
Iets na 08.00 uur terug in hotel om te ontbijten. De motor opgeladen en naar de Royal Enfield garage laten brengen. Hierna met de tuktuk naar de spoorbrug over de rivier om de lokale wasserette te bezoeken. Dhobi Ghat is een bekende open luchtwasserette aan de Yamuna River. Ook wel bekend uit de filmklassieker: Slumdog Millionaire (2008).
Hierna verder gegaan naar de Sihks Tempel: Gurudwara Guru Ka Taal, wat rondgekeken alvorens met zijn allen eten voorgeschoteld te krijgen. Vervolgens met de tuktuk naar het Rode Fort gereden. Het gebouw staat sinds 1983 op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Dit machtige fort van rood zandsteen wordt omsloten door een 2,5 kilometer lange vestingmuur. Vanwege de kleur wordt dit fort ook wel het Rode Fort genoemd. Terug in hotel wederom een Kingfisher met de CEO van de schoenen, maar wilde nog even gaan shoppen. Bij terugkomst met de hele groep (ook de schoenverkopers?) gegeten om daarna weer in te pakken en slapie te doen.
Zondag 13 november: Tijdens ontbijt komt mijn motor uit de reparatie! Olielekkage dus verholpen! Hierna Agra verlaten, maar onze routeplanner gaf een kronkelroute aan ipv de snelweg. Een tijdje door dorpjes en velden gereden alvorens de snelweg weer op te kunnen komen. In een wegrestaurrant ??( smerig) toch wat geluncht om daarna door te rijden naar DELHI. Al 55 km voor ons hotel de stad ingereden! Hier elkaar ook kwijtgeraakt. Samen met Erwin het hotel gevonden, alwaar de anderen iets langer over deden. Gerben had nog pech met motor in de stad en geen of slechte GPS. Gelukkig met wat bellen toch ook het hotel kunnen vinden. De motoren hier dus ook ingeleverd!! Daarna wat opgefrist en met Gerben en John naar ietwat raar cafe wat pilsjes en papadums gaan nuttigen. Rond 19.00 uur met zijn allen gaan eten in Bistro 55 restaurant aan de Main Bazar. Frans is Jarig, dus gebak na het diner! Hierna nog even naar een lokaal café met danseressen. Een raar sfeertje met die lokale bevolking. Hotel was niet zo ver, dus naar kamer gesjokt.
Maandag 14 november: Na het ontbijt met tuktuk naar The Port Of India + Memorial. Hier wat rondgekeken en foto’s gemaakt. Daarna richting The Select Citywall Mall met de Royal Enfield Shop. Hier niets gekocht, maar wel effe geshopt en gegeten. Hierna met Siem nog even naar ander shopping center, voor mooi map van de omgeving. Verder alleen nog even over de Main Bazar Road gelopen. In Hotel een verfrissende douche genomen en naar Rooftop bar Everest gelopen, om aldaar wat te eten. Terug in Hotel afscheid van Koen en Frans en kadootje op kamer uitgepakt om daarna na pilsje op de kamer te gaan slapen.
Dinsdag 15 november: Met zijn allen naar ander hotel om de hoek, om aldaar heerlijk te ontbijten. Daarna met Siem met metro naar de Lotus Tempel, die ik graag eens van dichtbij wilde bekijken. Terug bij hotel een pizza puntje als lunch om rond 14.00 uur met zijn allen naar Akshardham Temple. Akshardham’ betekent de goddelijke verblijfplaats van God. Het complex in traditionele stijl werd ingehuldigd op 6 november 2005 met de zegeningen van HH Pramukh Swami Maharaj en dankzij de toegewijde inspanningen van bekwame ambachtslieden en vrijwilligers. Verder aldaar een film bezocht en een tochtje over het water met het hele verhaal van India. Beetje Efteling sprookje, maar mooi. Met de metro naar het hotel, onderweg even wat eten , daarna douchen en afscheid genomen van eenieder uit de groep. Zij vertrokken immers in de loop van de nacht.
Woensdag 16 november: Rond 4 uur uit bed, om met taxi naar het vliegveld te gaan. Een klein misverstand , daar Siem/Dave een klein uurtje later hadden genoteerd en niet wisten dat het vliegtuig eerder vertrok. Toch met beetje stress op tijd aangekomen, maae wel direct kunnen boarden . Dit na wederom wat douane vertraging. Het eerste gedeelte van de vlucht duurde vrij lang ( 7-8 Uur) naar Warschau. Gelukkig hier wat tijd om rustig te eten , wat te drinken voor de laatste vlucht van 3 uurtjes naar Amsterdam. Hier werd ik mooi opgewacht doort Pinkie en konden we zo rond 20.30 uur weer in Huisje De Zaan arriveren.
Nabeschouwing: De India/Nepal reis was een mooie toevoeging aan mijn eerdere motorreizen. Dankzij de organisatie Bikers For India op hele mooie plekjes gekomen en zeker fantastische wegen! De totale rit bedroeg zo’n 1900 km. Dit met ongeveer 200 km stevig offroad, terwijl zeker de meeste wegen in Nepal ook niet bepaald van goed asfalt zijn voorzien. Prachtige locaties waren natuurlijk Kathmandu, Pokhara, Kaghbeni, Muktinath en Lumbini in Nepal en Agra (Taj Mahal) en Delhi. De reis verliep voorspoedig ondanks enkele motorische problemen. Deze werden uitstekend opgelost door zowel Siem voor de organisatorische oplossingen als van Dave, die telkenmale wel een adresje wist voor motorreparatie in korte tijd. De tot 2x toe in het donker rijden viel niet bij eenieder in de smaak. Dit door slechte verlichting op de motor en van tegenliggers, zeker met slecht wegdek. Echter de bureaucratie van Nepal en india was hiervoor de oorzaak! Lang wachten voor customer papers motor en douane controles. Al met al een schitterende reis van bijna 21 dagen met fijne, gezellige medereizigers Gerben, John, Koen, Frans en Erwin